Suriname here we come - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dickeneline - WaarBenJij.nu Suriname here we come - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van dickeneline - WaarBenJij.nu

Suriname here we come

Door: Dick en Eline

24 Maart 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo familie en vrienden

Vluchtgegevens

Nog even en we zijn op weg naar Suriname. We kijken er naar uit om Robbert weer te zien en zijn verhalen aan te horen. Natuurlijk zullen we ook volop van dit bijzondere land genieten. Onze heen vlucht is gepland op 25 maart. We vliegen om 12.00 uur vanaf Schiphol met SLM 993Q en komen locale tijd 17.20 uur in Paramaribo aan. Het is daar 4 uur vroeger dan in Nederland. Onze terugvlucht is op vrijdag 15 april, SLM 994Q vertrek 18.50 en aankomst op 16 april 09.00 uur op Schiphol Corry en Ary halen ons op. Voor noodgevallen is Eline mobiel bereikbaar onder 0031613426254, maar het is afhankelijk van het bereik. Robbert heeft een lokaal mobiel nummer, heeft hem niet altijd aan staan en in de jungle is geen bereik. Bel vanaf een vaste telefoon, 0900-1479 en toets 005978623104#. De kosten zijn dan €0,30 per minuut.
Marjet zit van 26maart t/m 16 april in Thailand, waar ze een studiereis doet als onderdeel van haar school (mobiel 0031643543936). Onze buren Harald en Marja zorgen voor ons huis (070-3972103) en Riet en Wim zijn onze centrale contactpersonen in Nederland (070-3689354). Verder kijken we regelmatig op onze email dickdezwart@hotmail.com en natuurlijk kan je ook een bericht achterlaten op deze site dickeneline.waarbenjij.nu.

In vogelvlucht
We logeren in Guesthouse Albergo Alberga tel. 00597520050! Een wit koloniaal gebouw midden in het centrum van Paramaribo. De eerste week gebruiken we om te acclimatiseren en ons een beetje te laten leiden door Robbert. Op 29 maart is er een Hindoestaans feest Holi Phagva, ook wel kleurenfeest genoemd. Dit zelfde hebben we al eens in Nepal meegemaakt. Op 31 maart gaan we voor 4 dagen de jungle in richting Brownsberg en op 8 april doen we de vijfdaagse Marowijne expeditie, met als onderdeel het bekijken van reuzenschildpadden. Tijdens deze trips zitten we lange tijd in een korjaal (boot).

We hopen tijdens de vakantie verslag te doen van de reis, maar nu eerst koffers en ons opmaken voor de reis!

Liefs Eline en Dick

• 24 Maart 2005 - 04:44

Coob:

Geniet er van!!!!!

• 24 Maart 2005 - 09:37

Gerrit En Joke:

Heel veel plezier, geniet ervan. Doe Robbert de groeten en we spreken elkaar wel weer als jullie terug zijn.

• 24 Maart 2005 - 15:37

Ilse:

Goede reis en veel plezier!
    Groetjes Ilse

• 24 Maart 2005 - 21:15

Robbert:

Morgen sta ik jullie op te wachten.

• 25 Maart 2005 - 11:38

Coby En Mink:

Veel plezier in Suriname en doe Robbert de groeten van ons

• 27 Maart 2005 - 11:42

Clazien:

Hallo Dick en Eline,

Is de vlucht goed verlopen?
    We zijn benieuwd naar jullie belevenissen.

Veel plezier

Groetjes

Teun & Clazien en de kinderen

• 29 Maart 2005 - 10:28

Yvonne Wildenberg:

Hallo Dick en Eline.
    Ik hoop dat jullie vlucht goed verlopen is en dat jullie een beetje geacclimatiseerd zijn. Vandaag feest en dan overmorgen de jungle in. Ik wens jullie veel plezier en laat je niet bijten door de vleermuizen, slapen met schoenen aan. Is Robbert zijn teen alweer genezen? Groetjes Yvon

• 03 April 2005 - 15:26

Mart & Rinie:

Hallo Dick en Eline,
    Bedankt voor jullie felicitatie berichtje!
    Hoe was het kleurenfeest en de dagen erna.We zijn benieuwd naar alles.
    Heel veel plezier!!!
    Groetjes ook aan Robbert,
    Mart & Rinie Wouter en Karine.

• 04 April 2005 - 20:55

Elly:

Hallo Dick en Eline, Veel plezier in Suriname, geniet ervan.

P.S. doe de groeten aan Robbert.